天经地义 – A mennyei törvények földi alapvetések
Időszámításunk előtt az 520. évben, miután Zhou Jing király, Ji Gui elhalálozott, a szokások szerint törvényes házastársának a fia, Ji Jing követte a trónon. Zhou Jing király azonban még életében Bin Meng kancellárral abban állapodott meg, hogy törvénytelen kapcsolatából született nagyobbik fia, Ji Zhao lesz a trónörökös. Így Ji Zhao-nak is megvolt a jogalapja az uralkodásra. Ennek folytán a Zhou királyi házban éles harc kezdődött a trónért.
Ilyen körülmények között Jin Qing Gong a vazallus államok képviselőit összehívta Heirangmeng-ban, és megvitatta velük, hogyan érjék el a királyi házban a megbékélést. A megbeszélésen Jin ország részéről Zhao Yang, Zheng ország részéről You Ji, Song országából pedig Le Da Xin vettek részt. A találkozón a Jin országbéli Zhao Yang a Zheng országbéli You Ji-t megkérte arra, tanítsa meg neki mi az a „szokás”. You Ji így felelt: „Hazám Zi Chan nevű kancellárja életében azt mondta, hogy a szokás a Mennyekben szentírás, a földön okszerűség. Olyan is, mint a Mindenható által alkotott alkotmány, amelynek a földi beteljesítése okszerűen következik! A nép tevékenységének a támasza, mely nem változtatható meg, s nem is lehet egykönnyen kétségbe vonni.” Zhao Yang nagyon elégedett volt You Ji válaszával, s kifejezésre juttatta, hogy ezen elmés szavakat egész biztosan észben fogja tartani. A többi vazallus állam képviselőinek nagy része is mind racionálisnak találta a magyarázatot.
A következőkben Zhao Yang felvetette, hogy az összes vazallus állam teljes erejével támogassa Jing királyt, s lássa el őt katonákkal, élelemmel, és segédkezzen neki abban, hogy a király udvar Wangcheng-be visszaköltözhessen. Ezután Jin ország kancellárja a vazallus országok seregeinek az élén segített Jing királynak a hatalma visszaállításában, lezárva ezzel a Zhou királyi ház trónjáért vívott küzdelmet.
A ”天经地义” (tiān jīng dì yì) chengyu az abszolút biztos, megváltoztathatatlanul racionális okszerűséget ábrázolja, és a természetesen bekövetkező dolgokra is utal.